2008-04-01

Hejdå S, Hej C

*DET OBLIGATORISKA APRILSKÄMTET*

Idag har jag bestämt mig. Socialdemokraterna har de senaste åren degenererat till ett mindervärdigt parti som knappt vågar driva några frågor alls. Ord som "kompromiss" och "kohandel" sitter tyvärr allt för bekvämt i munnen på de tjocka och mossiga riksdagsledamöterna S har.
Nej, jag måste erkänna att allt det här bara varit en charad för att undersöka den socialdemokratiska tankemodellen för att kunna se alla stora hål. Egentlien har jag alltid vetat att jag är centerpartist.
Så jag säger äntligen farväl till SSU och SAP till förmån för C och lämnar därmed gapande hål efter mig i tre olika styrelser, som jag betvivlar att denna tragiska "folkrörelse" kan fylla i år med sjunkande medlemssiffror och höjd medelålder. Att jag sedan slipper alla vänsterradikala delar av SSU är inte ett minus det heller.
Jag tror att de flesta håller med mig när jag ändå säger att Maud Olofsson är ett mycket starkare kort än Mona Sahlin. Mauds tid i regeringen har verkligen stärkt henne och fått henne att utveckla centerns politik på nya spännande vägar.
Vi ses i debattforumen.

4 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Ja vi håller alla med dig.
Apil APril, jag är ingen dum sil *ss*

Anonym sa...

Nämen va? Är det ett skämt! :O

Anonym sa...

Haha, vilket skämt:)
Jag trodde det var moderaternas dag idag, men nu vet jag att vi sossar också får skämta utöver det att vår egen dag är 1:a maj, alltså en månad senare:P

Men riktigt bra skämt och svårt att förstå att det är skämt:)

Ha det riktigt trevligt:)
Reza Javid - SSU Örebro

Cihlin sa...

Trist, men det har vi alla misstänkt länge ;)