2008-03-24

Less, less, less!

Jag håller på att svimma. Är tärd in i benmärgen efter att ha burit grejer konstant i nästan två dagar, känns det som. Vi har rensat ut pappas lägenhet och förråd från en helvetes massa grejer. Visst att det är jobbigt att han dött, men han har säkert suttit och gapskrattat åt vårat svärande och suckande när vi konkat grejer först ut ur lägenheten, genom en hiss och på släp för transport till Öjebyn och upp för en trappa till övervåningen i vårt hus. Ve och förbannelse. Det är nästan jobbigare.

Men det där var en lögn. Dock känns det väldigt konstigt med tanke på att de flesta av hans grejer kommer att tillfalla mig. Jag har ett helt set möbler till när jag flyttar hemifrån, komplett med köksredskap och belysning. Sitter redan nu och lyssnar på hans Iron Maiden-skiva. En udda känsla är det enda jag kan beskriva det med.

Har utöver det umgåtts med Benny i fredags (tror jag det var? Man förlorar all uppfattning om dagar på lov) och sett en hyrfilm när sällskapsspelsfolket dissade oss till förmån för whiskeydrickande och poker i Norrfjärden. Sen har jag chillat samt burit en massa grejer.

Speciellt första dagen bärande blev intressant, med tanke på att jag vägrade att lämna huset förrän jag skrivit klart ett mail och druckit klart mitt kaffe. Detta innebar i sin tur att de lämnade mig kvar efter att de ropat med irriterade röster på mig ett tag och jag svarat "Då går jag väl då! Jag ska banne mig bli klar med det här!". Jag tog på mig ytterkläderna och gick till stan i det vackra vädret. Kanske blev de lite förvånade av att jag faktiskt gjorde det. Jag gillar att stå vid mitt ord. Resten vet ni.

Igår besökte Daniel Berglund mig här på mitt stökiga rum, som f.ö. fått en utökning med en tresittarsoffa som står opassande nog mitt i rummet där det är som stökigast. Han hade med sig en bärbar dator och vi lanade lite i GTA2 och Heroes of Might & Magic 3. Schysst, minst sagt.
Det är skönt med lite vardagstankar mitt i all annan galenskap i mitt liv.

Har utöver allt det där just blivit klar med att gå igenom alla motioner inför SSU Norrbottens DÅK nästa helg. Det kommer att bli kul och förhoppningsvis är alla med på att höja fanan högt och bojkotta OS i Peking det här året. Vem vet vad som kan hända?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Luleå är faktiskt med er på en bojkott, jag har inte reserverat mig men jag känner mig tveksam till förslaget ändå. Men den lär gå igenom, om vi får med oss piteå också.

Anonym sa...

Bra jobbat kamrat :)