2010-03-05

Livet leker ändå

Av ren spontanitet så vill jag hoppa på alla som säger att ungdomskärlek inte är riktig kärlek. :)

--------------

Jag hör allt vad viskar
När jag vänder ryggen till
Hör hur dom muttrar
Hur dom tislar
”Om jag gör det som jag vill”

En enda fras
Som hänger kvar
Ett eko av stark nonchalans
Som att det enda som vi har
Är en ytterst sällsam trans

Och dom viskar i mitt öra:
Det går över
Ja, det går över
Det går över

Men jag säger nej
För hon är det bästa som har hänt
Mitt liv, min underbara tjej
Jag säger nej
För hon är den enda som förstår
Hur jag menar när jag säger
att jag älskar dig

Och jag säger nej
För denna känsla ligger kvar
Och växer starkt
Till gamla dagar

Och det enda som jag önskar
Är att hon kommer hit
Att hon lägger ner sitt huvud
Så jag får pilla i hennes hår
För den glöd hon lämnat kvar
I mitt torra känsloliv
Är den gnista
Som läker alla sår
Och ger mig ändlös energi

Så säger nej
För att vi drömmer om ett hus
En säng och kanske om nåt barn
Jag säger nej
För den som tvivlar
Kan gott ta
Och kyssa mig där bak

Fuck off

Inga kommentarer: