2009-10-21

Vi två

Jag sa ”Jag saknar dig”
Och menade varje ord
Jag sa ”Jag älskar dig”
Det ligger i mitt blod
Jag hoppas du förstår
Hur det ligger till med mig
Att världen skakar,
brister, faller utan dig

(Ref)
Men så bra
Att du är smartare än jag
Så bra
Att du är starkare än jag
[: För om det inte vore så
Då skulle det va’ vi två :]

Och det jag undrar är
Hur du känner inför mig
Jag undrar vad du tänker
För jag tänker på dig
Jag tänker hur det vore
Om det än en gång var oss
Och jag reduceras
till att supa, spy och slåss

[ref:]

I det vi gjorde
Kan du se någon som vann
Var det bara hoppets låga
Som gav upp och försvann
Finns det inget vi kan göra
För att ställa allting rätt
För det här det gör allt för ont
Det är fan inte lätt

[ref:]

I höstens mörker
Försöker jag glömma bort din röst
Slita ut all kärlek
Som jag bär djupt i mitt bröst
För den fryser snabbt till is
När den nekas utav dig
Vad ska jag göra
För att du ska tro på mig

[ref:]

Så sitter jag på stan
Och sjunger en sista vals
Whiskyn värmer kroppen
Och min sönderrökta hals
Med ett litet kväde
Så fäller jag en tår
Hoppas du har det bättre
För nu vet du hur jag mår

[ref:]

Inga kommentarer: